自動ご注文フォームで24時間いつでもご発注いただけます。
※祝日・年末年始等の長期休暇も通常営業
The Journal of Environmental Psychology is a peer-reviewed academic journal published by Elsevier. Its founding editor was David Canter (University of Liverpool) back in 1980. From 2004 to 2016, Robert Gifford (University of Victoria) was the editor-in-chief. In 2017 and 2018, Florian G. Kaiser (Otto-von-Guericke University) and Jeffrey Joireman (Washington State University) were the co-chief editors. Since 2019, Sander van der Linden (University of Cambridge) is the editor-in-chief. The journal is the primary outlet for academic research in environmental psychology and reports scientific research on all human interactions with the built, social, and natural environment, with an emphasis on the individual and small-group level of analysis. The journal is published in association with the International Association of Applied Psychology (IAAP). Less
研究を際立たせるグラフィカルアブストラクトを作りませんか?
人目を集め、興味を惹くエディテージの作るグラフィカルアブストラクトで
ヶ月 | 論文発表 |
---|---|
0-3 | 7% |
4-6 | 32% |
7-9 | 32% |
>9 | 30% |
Journal of Environmental Psychology の創刊は 1981 年です。
Journal of Environmental Psychology の発行頻度は Bi-monthlyです。
Journal of Environmental Psychology のH-Index scoreは 168、Citescoreは8.3、SNIP scoreは 2.38、SJRはQ1です。
Journal of Environmental Psychology の出版社はACADEMIC PRESS LTD- ELSEVIER SCIENCE LTDです。
Journal of Environmental Psychologyの出版方針と研究範囲は本ページ上部で確認できます。
Journal of Environmental Psychology の主な指標はEditage内の本ページ上部で確認できます。
Journal of Environmental PsychologyのeISSN番号は1522-9610、pISSN番号は 0272-4944です。
このジャーナルはPlace attachment, Well-being, Mental health, Virtual reality, Climate change, Exercise, Travel time, Climate change denial, Meta-analysis, Collective action, Risk perception, Behavioral economics, Scientific literacy, Environmental psychology, Greenhouse gas, Climatology, Morality, Security framework, Global warming, Electric lightを含むトピックに対応しています。
適切なジャーナルを選ぶことで、あなたの研究内容がもっと関連性が高い読者層に届き、研究のインパクトやその分野への貢献度を最大化させることができるからです。
はい、著名なジャーナルから出版することは、あなたの経歴にもプラスに働くため、その後の助成金やキャリアプランにも影響があります。
ハイインパクトジャーナルから出版することはより多くの人の目に研究が触れることになりますが、同時に高い競争率の中から出版に漕ぎつける必要があります。そのため、インパクトファクターと出版にかかる工数のバランスを考慮するべきです。