お知らせ&キャンペーン情報すべてのサービスとツール 弊社とのパートナーシップお問い合わせ
Editage logo
英文校正、学術翻訳
論文執筆、投稿支援
フィギュア、イラスト、
グラフィック制作
Paperpal
(論文執筆AIアシスト)
もっと
見る

International Journal of STEM Education

eISSN: 2196-7822pISSN: 2196-7822
JournalOpen Access

ジャーナル投稿前の論文フォーマット調整

投稿先の規定に合わせたジャーナルフォーマット調整もエディテージにお任せください!フォーマットのずれによるデスクリジェクトを防ぎます。

目的と範囲

The International Journal of STEM Education is a multidisciplinary journal in subject-content education that focuses on the study of teaching and learning in science, technology, engineering, and mathematics (STEM).The journal provides a unique platform for sharing research regarding, among other topics, the design and implementation of technology-rich learning environments, innovative pedagogies, and curricula in STEM education that promote successful learning in Pre K-16 levels including teacher education. We are also interested in studies that address specific challenges in improving students’ achievement, approaches used to motivate and engage students, and lessons learned from changes in curriculum and instruction in STEM education. The journal encourages translational STEM education research that bridges research and educational policy and practice for STEM education improvement. Read more Less

主要な指標

CiteScore
8.8
Eigenfactor
0.001 - 0.005
Impact Factor
5 - 10
SJR
Q1Education
SNIP
4
7
Time to Publish
time-to-publish グラフを見る
8  Mo

ジャーナル概要

Indexed in the following public directories

  • Web of Science Web of Science
  • DOAJ DOAJ
  • SJR SJR
概要
  • 出版社
    SPRINGER
  • 言語
    English
  • 発行頻度
    Continuous publication
  • 出版費用
    EUR 1390 | USD 1890 | GBP 1290
  • 発行回数
    13
  • 査読プロセス
    Double anonymous peer review
基本情報
Publication Details
編集審査詳細
執筆者向け情報
View less
公開までの時間
Time to publish distribution
2022年に発表された記事
Time to publish index
ヶ月論文発表
0-3 0%
4-6 26%
7-9 47%
>9 26%

トピックス

Science education
Active learning
Professional development
Evidence-based education
Social capital
Self-efficacy
Undergraduate research
Design thinking
Student learning
Engineering education
Engineering design process
Science identity
Underrepresented Minority
Career Pathways
Web of science
Cognitive engagement
Cognitive appraisal
Learning experience
Next Generation Science Standards

最新の論文

年刊

よくある質問

International Journal of STEM Education の創刊はいつですか。 Faqs

International Journal of STEM Education の創刊は 2014 年です。

International Journal of STEM Education の発行頻度は。 Faqs

International Journal of STEM Education の発行頻度は Continuous publicationです。

International Journal of STEM Educationの出版社はどこですか。 Faqs

International Journal of STEM Education の出版社はSPRINGERです。

International Journal of STEM Educationの出版方針と研究範囲はどこで確認できますか。 Faqs

International Journal of STEM Educationの出版方針と研究範囲は本ページ上部で確認できます。

International Journal of STEM Educationの指標はEditage内のどこで確認できますか。 Faqs

International Journal of STEM Education の主な指標はEditage内の本ページ上部で確認できます。

International Journal of STEM EducationのeISSNとpISSN番号はなんですか。 Faqs

International Journal of STEM EducationのeISSN番号は2196-7822、pISSN番号は 2196-7822です。

このジャーナルのメインとぴっくはなんですか。 Faqs

このジャーナルはScience education, Active learning, Professional development, Evidence-based education, Social capital, Self-efficacy, Undergraduate research, Design thinking, Student learning, Engineering education, Engineering design process, Science identity, Underrepresented Minority, Career Pathways, Web of science, Cognitive engagement, Cognitive appraisal, Learning experience, Next Generation Science Standardsを含むトピックに対応しています。

研究内容に合った適切なジャーナルを選ばなければならない理由は何ですか。 Faqs

適切なジャーナルを選ぶことで、あなたの研究内容がもっと関連性が高い読者層に届き、研究のインパクトやその分野への貢献度を最大化させることができるからです。

どのジャーナルを選ぶかは今後のキャリアに影響を与えますか。 Faqs

はい、著名なジャーナルから出版することは、あなたの経歴にもプラスに働くため、その後の助成金やキャリアプランにも影響があります。

よりハイインパクトのジャーナルを狙うべきですか。 Faqs

ハイインパクトジャーナルから出版することはより多くの人の目に研究が触れることになりますが、同時に高い競争率の中から出版に漕ぎつける必要があります。そのため、インパクトファクターと出版にかかる工数のバランスを考慮するべきです。