自動ご注文フォームで24時間いつでもご発注いただけます。
※祝日・年末年始等の長期休暇も通常営業
Human Communication Research is a quarterly peer-reviewed academic journal covering empirical work in any area of human communication and human symbolic processes. It was established in 1974 and the current editor-in-chief is Eun-ju Lee (Seoul National University). It is published by Oxford University Press on behalf of the International Communication Association. According to the Journal Citation Reports, the journal has a 2018 impact factor of 3.534, ranking it 6th out of 88 journals in the category "Communication". Less
Indexed in the following public directories
研究を際立たせるグラフィカルアブストラクトを作りませんか?
人目を集め、興味を惹くエディテージの作るグラフィカルアブストラクトで
ヶ月 | 論文発表 |
---|---|
0-3 | 0% |
4-6 | 11% |
7-9 | 37% |
>9 | 53% |
Human Communication Research の創刊は 1974 年です。
Human Communication Research の発行頻度は Quarterlyです。
Human Communication Research のH-Index scoreは 101、Citescoreは5.5、SNIP scoreは 2.1、SJRはQ1です。
Human Communication Research の出版社はOXFORD UNIV PRESS INCです。
Human Communication Researchの出版方針と研究範囲は本ページ上部で確認できます。
Human Communication Research の主な指標はEditage内の本ページ上部で確認できます。
Human Communication ResearchのeISSN番号は1468-2958、pISSN番号は 0360-3989です。
このジャーナルはExpectancy violations theory, Meta-analysis, Social media, Nonverbal behavior, Self-conscious emotions, Interpersonal communicationを含むトピックに対応しています。
適切なジャーナルを選ぶことで、あなたの研究内容がもっと関連性が高い読者層に届き、研究のインパクトやその分野への貢献度を最大化させることができるからです。
はい、著名なジャーナルから出版することは、あなたの経歴にもプラスに働くため、その後の助成金やキャリアプランにも影響があります。
ハイインパクトジャーナルから出版することはより多くの人の目に研究が触れることになりますが、同時に高い競争率の中から出版に漕ぎつける必要があります。そのため、インパクトファクターと出版にかかる工数のバランスを考慮するべきです。